Handelsbetingelser

VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER

Nordic Lights er drevet af

Mercury Digital ApS
CVR: 45238555

Adresse:
Møllegade 32,
8000 Aarhus C, DK

E-mail: info@nordic-lights.dk
Website: www.nordic-lights.dk

BETALING

Vi modtager betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay.

Når du har lagt en ordre sender vi en ordrebekræftelse til din mail så du ved at alt er gået igennem.

Beløbet hæves først på din konto, når ordren er afsendt fra vores lager.

Alle beløb er angivet i danske kroner (DKK) og er inkl. moms.


LEVERING

Vi tilstræber at afsende din ordre inden for 1 hverdag efter bestilling.

Vi sender til hele Danmark med DAO. Der leveres varer alle hverdage.

Leveringstid: Din pakke leveres normalt inden for 1–2 hverdage efter afsendelse. I travle perioder kan der forekomme længere leveringstid.

Leveringsformer og priser:
– DAO Pakkeshop: 30 kr.
– DAO Hjemmelevering: 40 kr.
Gratis fragt ved køb over 450 kr.

Hvis der ikke er plads på den valgte pakkeshop, omdirigeres pakken automatisk til nærmeste alternative udleveringssted. Du vil blive informeret herom direkte af fragtfirmaet.

Har du spørgsmål til din levering, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på info@nordic-lights.dk

REKLAMATIONSRET

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten dækker fejl i materiale og/eller fabrikation. Afhængigt af den konkrete situation kan du få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller et afslag i prisen.

Reklamationen dækker ikke fejl eller skader, som skyldes forkert håndtering eller almindelig slitage. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. Reklamerer du inden for 2 måneder, anses det altid for rettidigt.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal returneres forsvarligt emballeret, og du bør gemme kvittering for afsendelse.

Kontakt os altid på info@nordic-lights.dk med dit ordrenummer inden du returnerer en vare i forbindelse med reklamation – så sørger vi for at hjælpe dig bedst muligt.


Returnering skal ske til:

Nordic Lights

Haraldsvej 66D

8960 Randers SØ

Danmark

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

REFUSION / RETURNERING / OMBYTNING

Ønsker du at returnere en vare, skal du kontakte os på info@nordic-lights.dk og oplyse, hvad du ønsker at returnere. Du vil herefter modtage en returlabel fra os.

Ved brug af vores returservice fratrækkes et beløb på 49 kr. fra det samlede returbeløb.

Når varen er modtaget og kontrolleret, refunderer vi restbeløbet til det oprindelige betalingsmiddel. Behandlingstiden for retur og refundering er 7–14 hverdage.

FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen.

For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du inden fristens udløb give os skriftlig besked på info@nordic-lights.dk

Du kan vælge at benytte vores returservice (se afsnit ovenfor), eller returnere varen for egen regning.

Bemærk: Du kan ikke blot nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har modtaget en gratis gave i forbindelse med købet, skal hele ordren returneres for at gøre brug af fortrydelsesretten.

Varen skal returneres i væsentligt samme stand som ved modtagelsen. Du hæfter for en eventuel værdiforringelse, hvis varen er taget i brug ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå dens art, egenskaber og funktion.

RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur.

Varen skal være forsvarligt emballeret ved returnering. For at lette behandlingen må du gerne vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse.

Ønsker du at benytte vores returservice, sender vi dig en forudbetalt returlabel. Ved brug af denne service fratrækkes 49 kr. i returomkostninger fra det samlede beløb, vi refunderer.

Du er også velkommen til selv at sende pakke til:

Nordic Lights
Haraldsvej 66D
8960 Randers SØ
Danmark

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked.

VARENS STAND VED RETURNERING

Du hæfter kun for en eventuel værdiforringelse, der skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.

Du må gerne afprøve varen på samme måde, som du ville i en fysisk butik. Hvis varen er taget i egentlig brug eller returneres med skader, som forringer dens handelsmæssige værdi, forbeholder vi os retten til at fratrække en forholdsmæssig del af købsbeløbet ved tilbagebetaling.

TILBAGEBETALING

Når du gør brug af fortrydelsesretten, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, med fradrag for eventuelle returomkostninger og værdiforringelse, jf. ovenfor.

Hvis du har valgt en anden leveringsform end vores standardlevering, refunderes kun beløbet svarende til den billigste leveringsmulighed, vi tilbyder.

Tilbagebetalingen sker uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varen retur – eller har modtaget dokumentation for, at varen er sendt tilbage.

Refusion sker med samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved købet, medmindre andet udtrykkeligt aftales.

KLAGEMULIGHEDER

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: https://naevneneshus.dk/ 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@nordic-lights.dk


PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Mercury Digital ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Mercury Digital ApS er Mercury Digital ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@nordic-lights.dk

 

Beløbet bliver først trukket, når din ordre er pakket og sendt afsted fra vores lager i Østjylland. Du modtager samtidig en bekræftelsesmail med et trackinglink, så du kan følge pakken

Indtil da er beløbet blot reserveret på din konto – det er helt standard for danske webshops. Du betaler altså først, når varen er på vej hjem til dig.

Når du har lagt en ordre hos os, modtager du straks en ordrebekræftelse med alle detaljer.

Vi sender alle ordrer, der er lagt inden kl. 13.00 på hverdage, samme dag (eller så hurtigt som muligt).

Din pakke sendes med DAO, og du vælger selv, om den skal leveres til døren eller til nærmeste pakkeshop.

Så snart din ordre er afsendt fra vores lager i Østjylland, får du en mail med trackingnummer, så du kan følge pakken hele vejen.

📦 Leveringstiden er 1–2 hverdage.

Nova Lampen monteres uden værktøj og uden ledninger.

Brug den medfølgende klæbestrip: fjern beskyttelsen, pres det mod væggen, lad det sidde et par timer og pres nu dit vægbeslag på i den anden ende.

Vi vedhæfter også et sæt skruer hvis man ønsker at gå den vej men det kan sagtens undværes.

Når lampen skal oplades, tager du den bare af den magnetiske holder og sætter USB-C-kablet i.

Perfekt til rum uden stikkontakter – og hvor du ikke vil bore i væggen.

Ja, det kan du godt! Hver Nova-lampe leveres med to klæbestrips. I de fleste tilfælde kan den samme strip genbruges, hvis du forsigtigt fjerner lampen fra væggen. Hvis ikke, kan du bruge den ekstra medfølgende strip til at montere lampen et nyt sted.

Nova Lampen er 100% trådløs og drevet af et genopladeligt batteri, hvilket betyder, at du kan bruge den hvor som helst uden begrænsninger.

  • Opladningstid: Ca. 4-5 timer.
  • Batterilevetid: Op til 20 timer afhængig af lysniveauet

Du kan skifte mellem tre farvetemperaturer for at skabe præcis den stemning, du ønsker:

2700K: En varm og afslappende glød.

4100K: Neutral hvid, der er ideel til produktivitet.

5000K: Koldt dagslys til maksimal oplysning.

Alle 3 farve temperaturer vil også have 3 forskellige lysstyrker, så der er rig mulighed for at justere.

Vi står 100% inde for vores produkter! Vi tilbyder en 30-dages tilfredshedsgaranti, så du kan prøve lampen derhjemme uden risiko. Hvis du mod forventning ikke er tilfreds, hjælper vi dig med at sende den tilbage til os.

Hvis du ikke fandt svar på dit spørgsmål her kan du kontakte os via kontaktformularen her